EL RELLOTGE I LES HORES

A l’escola estem treballant un llibre (molt recomanable) a l’activitat de “Biblioteca de contes”. Aquest es diu “Anem a l’escola” i explica la rutina general que  viuen els infants a l’escola des de que els nens i nenes entren al matí fins que marxen a la tarda.

 

Nosaltres, per treballar d’una manera més vivencial i significativa, estem introduint cada una de les activitats i rutines que ens proposa aquest llibre i ho relacionem amb la nostra vida escolar real. Aquests dies ens toca treballar  el rellotge.

 

Com que mai ho hem treballat estem començant per una primera aproximació de les hores, coneixent les hores puntes i relacionant-les amb algunes activitats de la vida diària dins de l’escola, com és l’hora d’entrar a l’escola, l’hora del dinar, l’hora de començar la classe per la tarda i l’hora d’acabar les classes per anar cap a casa. Avui us explicaré com ho hem treballat nosaltres per si us és d’interès i si us pot ajudar a tenir alguna idea més. Espero que us sigui útil!

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

TÍTOL: EL RELLOTGE I LES HORES

MATERIAL:

 

COM HO HEM TREBALLAT?

El llibre “Anem a l’escola” ens acompanyarà durant tot el curs escolar. Dediquem cada una de les pàgines tres dies per treballar-les d’una manera vivencial, intentant relacionar les rutines que ens explica el llibre amb nosaltres mateixos.

Un dels temes que tracta el llibre és l’horari escolar, és a dir, a quines hores els nens i les nenes tenen cada una de les activitats. Com que nosaltres no havíem treballat encara el rellotge el primer que vam fer va ser llegir el què li passava a la protagonista del llibre i mirar a quines hores fem nosaltres quatre activitats:

  • Entrem a l’escola a les 9 del matí

 

  • Dinem a les 12 del migdia

 

  • Comencem les classes de la tarda a les 3 de la tarda

 

  • Arribem a casa a les 6 de la tarda

 

Un cop sabíem el què fèiem vam treballar, identificar i conèixer els diferents pictogrames de les quatre activitats anteriors. Una vegada fet el treball previ els hi vam repartir a cada un dels alumnes un full en blanc amb un rellotge dividit en quarts.

 

Cada alumne va pintar el seu rellotge i les agulles i així de bonics van quedar!

 

Vam ser les mestres qui vam retallar cada un dels rellotges, els hi vam enganxar l’agulla gran a les 12 (aquesta no es mou), vam plastificar el rellotge, vam posar l’agulla petita (la de les hores) per a què es pugui moure i vam col·locar uns velcros a les hores puntes per poder posar els pictogrames de cada una de les activitats.

 

Un cop cada alumne tenia el seu rellotge plastificat vam jugar amb l’agulla que podíem moure i vam recordar quines eren les hores que realitzàvem cada una de les activitats. Els alumnes havien d’anar movent l’agulla petita  i anar col·locant els pictogrames de les activitats.va ser una activitat que els hi va agradar moltíssim ja que van poder relacionar la seva vida i el dia a dia amb el rellotge i les hores!

 

Finalment els hi vam donar a cada un d’ells un full per a què recordessin la relació de cada una de les hores amb les activitats.

 

La veritat és que no podem estar més contentes d’aquest llibre! A través d’ell els nens i les nenes poden reviure el que passa a la nostra escola i això els hi agrada molt! Espero que us hagi agradat i us hagi inspirat! Fins la propera!

 

Deixa un comentari