LES LLETRES I LA TAULA DE LLUMS

Avui us proposo un recurs per treballar la lectoescriptura i la composició de les paraules que estem treballant sobre el cos humà amb la taula de llums. Una manera divertida, motivant i entretinguda d’aprendre per a crear paraules noves!

 

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

TÍTOL: LES LLETRES I LA TAULA DE LLUMS

INTRODUCCIÓ:

El fet de treballar amb la taula de llums  els alumnes estiguin més atents, concentrats i motivats per aprendre a escriure i  composar les diferents paraules que estem treballant a la classe. A nosaltres ens va molt bé per captar l’atenció dels nostres alumnes!

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

  • Identificar i reconèixer totes les lletres de l’abecedari
  • Aprendre a escriure les paraules relacionades amb el cos humà a partir del model
  • Aprendre a escriure les paraules relacionades amb el cos humà sense cap model
  • Iniciar-se a la lectura (global i/o analítica)
  • Reconèixer cada una de les parts del cos que llegeixen
  • Saber classificar, a partir de la paraula escrita, si la part del cos forma part del cap, tronc o extremitats.
  • Millorar en la concentració i atenció
  • Augmentar el temps de treball personal

MATERIAL:

  • Una taula de llums
  • Lletres plastificades de diferents colors (nosaltres utilitzem unes lletres que va crear una de les mestres de l’escola que estan fetes a partir de separadors plastificats de carpesans i ens van molt bé!).
  • Les paraules retallades amb i sense el pictograma al costat (el podeu descarregar CLICANT AQUÍ)
  • El document word amb la taula de classificació de les diferents parts del cos humà (el podeu descarregar CLICANT AQUÍ)

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:

Aquesta activitat la vam fer en  diferents dies per donar temps personal d’aprenentatge als alumnes. Primer els hi vam ensenyar les paraules escrites de les diferents parts del cos humà, amb el pictograma al costat. Les vam mirar i vam estar recordant cada una de les parts del cos.

 

Una vegada ubicades totes les parts del cos vam tancar les llums, vam encendre la taula de llums i vam repartir als alumnes les lletres plastificades. Cada un d’ells i elles havia de crear la paraula que tenia com a model. Aquesta activitat la podeu repetir diferents dies, observant com van aprenent els alumnes i mirant si podeu anar retirant els diferents suports (primer el del pictograma i desprès el de la paraula sencera, intenta que ells sols composin l’escriptura de les diferents parts del cos).

 

 

La última activitat va ser la de classificar les diferents parts del cos a partir d’una taula on els alumnes havien de dir si aquella part del cos estava al CAP, TRONC o EXTREMITATS. Depenen de cada alumne la paraula escrita anava acompanyada del pictograma o no. Per aquest motiu veureu que si us descarregueu el material tindreu dues possibilitats, utilitzar la paraula sola o acompanyada de la imatge. (Tots els pictogrames els podreu trobar a arasaac).

 

 

Nosaltres vam passar uns dies ben divertits i entretinguts, aprenent a escriure les diferents parts del cos acompanyats de la llum i els colors I desprès llegint-les per classificar-les! Espero que us hagi agradat la idea i que us hagi inspirat!

Gaudiu molt i fins la propera!

Deixa un comentari