LECTOESCRIPTURA I CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Si ens les dues últimes activitats vam treballar el vocabulari de l’estiu i la lectura, avui us porto una activitat molt similar, però afegint un pas més: avui jugarem amb la consciència fonològica i la lectoescriptura de les paraules de l’estiu!

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

TÍTOL: LECTOESCRIPTURA I CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

INTRODUCCIÓ:

Seguim jugant amb el vocabulari de l’estiu però avui li donem una volta més i comencem amb el treball de la lectura, l’escriptura i la consciència fonològica.

Amb la imatge i el model escrit de cada una de les paraules treballades l’infant haurà de buscar les lletres que necessita per escriure la paraula global.

OBJECTIUS:

–              Recordar el vocabulari relacionat amb l’estiu

–              despertar la consciència fonològica

–              treballar la lectura analítica

–              iniciar-se en l’escriptura de les paraules de l’estiu

–              Augmentar l’atenció i la concentració

MATERIALS:

–              les petxines que vam utilitzar pel joc de memòria: imatges i paraules

–             petxines sense pintar

–            retolador permanent negre (per escriure les lletres de l’abecedari)

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:

1.Agafarem les petxines sense pintar i els hi escriurem, amb el retolador permanent, les lletres de l’abecedari. Això ho pot fer el mateix nen /o nena o fer-ho nosaltres, sempre depenent del que vulgueu treballar amb ells. Observarem cada una de les lletres i les identificarem pel seu nom fonològic.

 

2.Desprès els hi presentarem als infants una de les imatges i la seva paraula escrita al costat. Hauran de construir la mateixa paraula (seguint el model escrit) amb les petxines fonològiques. Depenen de la dificultat dels infants podeu treballar de diferents maneres:

– posant només les lletres que han d’utilitzar però de manera desordenada. El nen o la nena només hauran d’estar atents a ordenar les lletres segons el model. La paraula pot ser més curta o més llarga, variarà en funció de la dificultat.

 

– posar més lletres de les que necessiti l’infant. D’aquesta manera el nen o la nena haurà de discriminar fonèticament i visualment (seguint el model) cada una de les lletres per arribar a construir la paraula. La quantitat de lletres que poseu a més a més també variarà en funció de la dificultat que volgueu donar.

 

– sense cap tipus de model visual: se li presenta a l’infant la imatge i ell ha de reconèixer-la i escriure la paraula, sense model ni guia.

 

Amb aquestes últimes tres activitats hem pogut treballar aspectes relacionats amb el reconeixement i identificació de nou vocabulari, amb la lectura (global i/o analítica), amb l’escriptura i amb la consciència fonològica.

 

Espero que us hagi agradat i inspirat i ens veiem la setmana que ve amb l’última activitat que us proposo per seguir jugant i aprenent amb les petxines!

Deixa un comentari