MIDA, GRANDÀRIA I ORDRE

Seguim amb les petxines i els diferents jocs didàctics! Avui us proposo treballar el concepte d’ordre, grandària i mida tot jugant amb aquests elements naturals!

 

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

TÍTOL: LA MIDA, LA GRANDÀRIA I L’ORDRE

INTRODUCCIÓ:

Avui us proposo treballar els conceptes de “mida, grandària i ordre” utilitzant diferents petxines del mateix color i rugositat on l’únic que canvia és la seva mida. A través d’aquest joc tant simple i tant senzill els infants descobriran els diferents conceptes matemàtics aprenent d’una manera significativa, lúdica i divertia!

OBJECTIUS:

  • Entendre el concepte de grandària
  • Entendre el concepte i saber contestar a les preguntes “quin element és el més gran?” i “quin element és el més petit?”
  • Saber ordenar segons la mida: de més gran a més petit i de més petit a més gran.
  • Fer ús del llenguatge matemàtic a través del joc
  • Treballar la motricitat fina
  • Desenvolupar la observació atenta de l’infant
  • Augmentar l’atenció i la concentració a través del joc matemàtic

 

MATERIALS:

  • Un grup de petxines de característiques iguals (color i textura) però de diferents mides

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:

Veureu que aquesta activitat és molt senzilla i no té cap secret però què d’una manera divertida i molt significativa, a partir del joc, els nens i les nenes aprendran, treballaran i/o recordaran, a partir de l’observació directe de l’objecte, a ordenar les petxines segons la seva mida.

1.Partirem d’un grup de petxines on la seva única diferència serà la mida (algunes seran més grans i d’altres més petites). Hem de procurar que al principi hi hagi una clara diferència de mida per a què l’infant ho vegi clar. Si això ja ho sap fer, de mica en mica, podrem anar assimilant les mesures per a què el treball del nen i la nena potenciï la observació més detallada. En aquest moment podem fer preguntes per començarà  treballar el pensament i raonament matemàtic, com per exemple:

has vist quantes petxines tenim aquí? Quantes hi ha?

– Què tenen en comú totes aquestes petxines? En què s’assemblen?

– Quina diferència veus en totes elles?

 

 

2.Una vegada l’infant ha descobert, a través de la pròpia observació directe, què la única diferència entre totes les petxines és la seva mida, li podem fer preguntes per treballar el concepte de “més gran” i “més petit”, com per exemple:

de totes elles, quina és la petxina més gran? I la més petita?

 

 

 3.Finalment, un cop hem pogut veure quina és la petxina més gran i la més petita d’entre totes elles, ara col·locarem en ordre la resta de petxines. D’aquesta manera treballarem la comparació entre unes i les altres a través de l’observació acurada de les petxines:

– Sabries fer un trenet de petxines, col·locant la més gran la primera i la més petita la última? 

 

 

 

Espero que us hagi agradat, inspirat i donat idees per aquest estiu! Ens veiem dintre de ben poc amb un altra activitat per treballar amb les petxines!

 

2 comentaris

  • Guaita
    22 d'abril de 2020 at 20:33

    Una petxina mai pot ser gran. Pot ser grossa i petita però mai mai gran. Respecte a la resta, gràcies per la feina!

    • Mireia
      29 de maig de 2020 at 18:43

      Doncs tens tota la raó, gràcies per la teva apreciació! Ho tindré en compte!

Deixa un comentari