BUSQUEM LES IMATGES DE SANT JORDI

Sant Jordi, la festa del llibre i de la rosa, la del punt de llibre i la de les passejades pel centre i pels barris i on la gent s’acumula a les parades mirant quin llibre elegir! M’agrada tant Sant Jordi que sempre busco idees per trobar quina activitat es pot fer amb els nens i nenes per viure-la i avui us en porto una de ben senzilla! Espero que us agradi i que gaudiu molt d’aquesta celebració!!

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

TÍTOL: SAPS A ON ESTAN AMAGADES LES IMATGES DE SANT JORDI?

DESCRIPCIÓ:

Aquest tipus d’activitat l’he vist alguna vegada corrent per les xarxes socials i sempre m’ha semblat una manera molt divertida i engrescadora per a treballar amb els infants. I és que és ben cert que mentre juguem aprenem més, millor i de manera més significativa. Així que avui us porto la meva versió d’aquest joc per a treballar els personatges de Sant Jordi i la lectoescriptura.

OBJECTIUS:

  • Identificar i reconèixer els personatges principals de la Llegenda de Sant Jordi
  • Iniciar-se o seguir treballant en la lectoescriptura, relacionades amb les paraules principals de la llegenda de Sant Jordi.
  • Aprendre a jugar i compartir amb els altres
  • Acceptar el torn de joc
  • Treballar l’atenció i la concentració

 

MATERIALS:

  • Descarregar-se la pàgina de les imatges de la llegenda de Sant Jordi (clicant a sobre la mateixa imatge)
  • Descarregar-se la pàgina de les paraules de la llegenda de Sant Jordi (clicant sobre la mateixa imatge)
  • Descarregar-se les quadrícules “busca les següents paraules” i “busca les següents imatges”
  • Una safata transparents
  • Celo
  • Aigua
  • Un got transparent amb la base ben plana
  • Colorant vermell
  • Fitxes de colors

 

PAS A PAS:

  1. Imprimim la pàgina word que vulguem treballar (la de les imatges o les paraules de Sant Jordi.

 

  1. Col·loquem la imatge que hem imprès sota la safata transparents. Podem enganxar-la amb celo.

 

  1. Treballem les diferents imatges, identificant cada un dels personatges

 

  1. Un cop sabem identificar-les tirem aigua dins la safata transparent. Encara es poden veure les imatges però…

 

  1. Li afegim el colorant vermell (com la sang del drac o la rosa ) i ja no veiem on estan les imatges!

 

  1. Els hi repartim a cada infant una de les quadrícules a treballar, per buscar i identificar les imatges. Podem utilitzar la fitxa de les paraules o de les imatges

 

 

  1. Els hi repartim també fitxes (o gomets, llapis…) perquè puguin anar apuntant allò que van trobant

 

  1. I els hi donem un got transparent perquè ens faci de lupa.

 

 

  1. Ara ja podem començar a moure el got i trobar les imatges o paraules de les quadrícules!

 

Ja veieu que és ben fàcil de fer, només es tracta de descarregar els diferents arxius, jugar una mica amb aigua i colorant i començar l’aventura!

Espero que us hagi agradat, que us inspiri i desitjo que arribi ràpid el dia 23 d’abril per poder-ho celebrar d’una manera ben divertida i bonica!

 

Gaudiu molt i fins la propera!

Deixa un comentari