COM TREURE ELS CLIPS SENSE MULLAR-TE ELS DITS?!

Avui aprendrem a fer un experiment d’aquells que són “bueno, bonito y barato” ja que amb pocs materials i d’una manera molt fàcil els nens i les nenes es quedaran ben bocabadats! A més, a partir d’aquest experiment aprofitarem un dels materials per a treballar diferents conceptes matemàtics! Esteu preparats?

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

 

TÍTOL: COM TREURE ELS CLIPS SENSE MULLAR-TE ELS DITS?!

INTRODUCCIÓ:

Aquesta setmana us porto una entada dividia en dos dies:

  • Avui dimarts treballarem un experiment. Aprendrem a treure, d’un pot ple d’aigua, uns clips de paper sense mullar-nos les mans! En sereu capaços?
  • I aquest dijous treballarem diferents conceptes matemàtics a partir dels clips que haguem aconseguit agafar!

Si ho porteu a terme amb els nens i les nenes espero que els hi agradi i que s’ho passin d’allò més bé!

 

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

  • Experimentar a través dels diferents elements i materials
  • Realitzar i validar les seves pròpies hipòtesis
  • Realitzar les proves necessaris fins arribar a la pròpia deducció
  • Potenciar el raonament verbal i científic
  • Potenciar la comprensió verbal
  • Millorar la motricitat fina
  • Augmentar el temps d’atenció i concentració

 

MATERIALS:

  • Un pot transparent de plàstic
  • Aigua
  • Clips
  • Imant

 

PAS A PAS:

  1. Presentem els materials i els explorem: colors, textures, pesos, mesures…

 

  1. Agafem el pot buit de plàstic i l’omplim d’aigua

 

  1. Un cop està ben ple d’aigua comencem a tirar els clips. Depenen dels vostres alumnes podeu jugar a treballar la comprensió d’ordres verbals. Poden ser més simples o més complexes, per exemple:
  • “busca i tira els clips de color verd”
  • “has de tirar tres clips dels colors que vulguis”
  • “busca tres clips de color rosa i tira’ls al pot”
  • “busca tres clips de color groc i dos de color rosa i tira’ls al pot”

 

 

  1. Un cop el pot està ple d’aigua i de clips se’ls hi formula la pregunta: “com podeu treure els clips del pot sense mullar-vos les mans?” Ara és el moment de pensar, de raonar, de fer proves…Els hi podem donar diferents materials per a fer les proves. Es tracta de que facin les seves hipòtesis científiques, que les raonin, que les comprovin i que observin si són o no encertades. Una de les maneres per a fer-ho és a través de l’imant, ho intentem?

 

  1. Veurem que amb l’imant ho podem aconseguir! No ens mullem les mans i podem treure els clips de dins del pot. Aconseguirem treure’ls tots? Quants intents haure de realitzar per a treure tots els clips? Quants clips hi havia dins el pot? De quin color eren?

 

  1. És important poder raonar sobre el què hem fet, com ha passat i per què a passat. És bo reflexionar sobre es nostres aprenentatges.

 

Heu vist que fàcil ha estat! Amb pocs materials hem pogut fer un experiment ben divertit per als nens i les nenes! Recordeu que aquest dijous farem una nova entrada, proposant algunes activitats per a treballar i desenvolupar diferents conceptes matemàtics a partir d’aquest experiment!

 

Espero que us hagi agradat i que us hagi inspirat! Ens veiem aquest dijous per seguir treballant a partir del nostres experiment!

 

Gaudiu molt i fins la propera!

 

 

Deixa un comentari