CLASSIFIQUEM ELS COLORS!
I avui és el dia de reciclar el PLÀSTIC reutilitzant la típica bossa zip per transformar-la amb una bossa sensorial per jugar i treballar la classificació dels colors i el seu nom!
PROPOSTA DIDÀCTICA
TÍTOL: CLASSIFIQUEM ELS COLORS!
INTRODUCCIÓ:
Com ja sabeu, durant el mes de gener estem treballant la importància del reciclatge i la reutilització de la deixalla amb elements i activitats pedagògiques que es poden fer tant a casa com a l’escola.
Avui és el torn del PLÀSTIC i us porto una activitat molt fàcil de fer, amb materials que de ben segur en teniu per casa o per l’escola i on els nens i les nenes gaudiran del joc alhora que aprendran a classificar tant per “color – color” com per al seu nom escrit (color – nom escrit).
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
- Aprendre a donar un segon ús a les bosses de plàstic zip
- Treballar la motricitat fina
- Reconèixer i identificar els colors: vermell, groc, blau i verd
- Classificar segons els colors (color – color): vermell, groc, blau i verd
- Iniciar-se en la lectura global dels colors: vermell, groc, blau i verd
- Classificar segons “color – nom escrit del color”: vermell, groc, blau i verd
- Motivar la lliure exploració de la bossa sensorial
- Gaudir del joc
- Fer créixer la motivació , l’atenció i la concentració
MATERIALS:
- Bossa zip de plàstic
- Gel fixador de cabell (també podeu utilitzar sabó de cos sense color)
- Fitxes de plàstic de colors
- Retoladors permanents dels colors: vermell, groc, blau i verd
- Retolador permanent de color negre
- Cinta adhesiva
PAS A PAS:
Fer la bossa sensorial per treballar la classificació dels colors és molt ràpida i fàcil:
- Amb acetona i un cotó netegeu bé la bossa zip, d’aquesta manera traureu tots els dibuixos de la mateixa bossa i els infants podran treballar amb més claredat.
- Dibuixeu tantes circumferències com colors voleu classificar. En aquest cas nosaltres hem dibuixat quatre circumferències per treballar la classificació dels colors vermell, groc, blau i verd. En aquest exemple jo us he proposat tres maneres diferents de treballar la classificació per colors:
- Color – color: tant les circumferències com el nom escrit està amb el color de la classificació.
- Color – paraula en negreta: la circumferència està pintada de color però el nom està en negreta
- Paraula – color: tant la circumferència com la paraula escrita són de color negre. L’infant haurà de llegir (global o analíticament) el nom escrit per poder classificar adequadament.
- Introduïu dins la bossa zip les fitxes de colors
- Introduïu dins la bossa zip el gel fixador de cabell. Si veieu que us en falta podeu afegir sabó de cos de color transparent.
- Tanqueu bé la bossa zip intentant que no quedi aire dins.
- Per assegurar-nos que els infants no se’ls hi obri la bossa la segellem amb cinta adhesiva.
- Ara ja tenim la bossa preparada per començar a jugar!
Com podeu veure és una activitat molt fàcil de fer i molt versàtil ja que podeu introduir qualsevol objecte dins la bossa per treballar diferents tipus de classificació com, per exemple:
- les formes (triangle, rodona, quadrat…)
- les vocals: A, E, I, O, U
- diferents paraules (per exemple, els contenidors del reciclatge: PAPER, PLÀSTIC, VIDRE, REBUIG I ORGÀNIC)
- noms dels familiars: PAPA, MAMA, …
- paraules que comencen per la lletra, per exemple, P: POMA, PERA, PINYA…
- i un llarg etcètera!
Espero que us hagi agradat aquesta proposta, que l’hagueu trobat útil, entretinguda i sensorial i ens veiem la setmana que ve amb la última proposta relacionada amb el reciclatge!
Gaudiu molt i fins la propera!