ELS AVETS DE NADAL I ELS NÚMEROS

Quantes boles ens diu l’estrella què li hem de posar al nostre avet de Nadal?

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

TÍTOL: ELS AVETS DE NADAL I ELS NÚMEROS

INTRODUCCIÓ:

La setmana passada vam jugar amb els “avets de nadal i l’abecedari” i  aquesta setmana els nombres no s’ho han volgut perdre, així que us proposo treballar diferents conceptes matemàtics a través dels avets de Nadal!

 

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

  • Identificar i reconèixer els números del 0 al 9
  • Entendre el concepte de quantitat
  • Iniciar-se o millorar el procés matemàtic de sumar
  • Utilitzar el llenguatge matemàtic
  • Millorar en l’atenció i la concentració

 

MATERIALS:

  • Cartolines de diferents tonalitats de verd
  • Pinces d’estendre
  • Retolador negre
  • Gomets amb forma d’estrella
  • Peces de fusta (seran per simular les boles de nadal, així que podeu utilitzar qualsevol objecte petit que us faci aquesta funció)
  • números de fusta

 

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:

Abans de fer qualsevol cosa hem de preparar el material, així que retallarem amb les tisores diferents avets de Nadal. A d’alt els hi enganxarem un gomet en forma d’estrella, què serà aquí on escriurem el nombre que els infants hauran de llegir. A més també prepararem les pinces d’estendre (on els hi escriure un número del 0 al 9 a cada una de les pinces). Un cop tot preparat, podem començar a jugar!

Existeixen diferents activitats utilitzant aquest material, avui us porto tres idees que van força relacionades entre sí:

  1. Identificació del nombre i contar boles:

Els hi presentarem als infants un arbre de nadal buit amb la seva estrella enganxada damunt de tot. Allà els hi escriurem un número (del 0 al 9).

Quin número te escrit l'estrella?

L’infant haurà de llegir el nombre i agafar tantes boles de nadal com hagi llegit.

 

Un cop tinguem les boles a l’arbre les tornarem a contar i buscarem la pinça del nombre escrit que li correspon a la bola de nadal.

 

Ara ja sabem que el nostre avet de té sis boles de Nadal!

 

 

  1. Concepte de quantitat i ús del llenguatge matemàtic:

Farem tants arbres de Nadal com vulguem. Quant en tinguem dos podem treballar el concepte de quantitat i l’ús del llenguatge matemàtics, realitzant preguntes com: “a on hi ha més boles de nadal?”, “i menys boles?”, “si en trec una d’aquest arbre, quantes boles ens queden?”, “i si, d’aquest arbre, poso dues boles més…quantes en tenim en total?”…

 

 

 

  1. Sumem?

Un cop ja hem comparat els dos arbres, ara podem realitzar una operació matemàtica, com és la suma. En aquest cas ens anirà molt bé tenir números de fusta per a què els nens i nenes els hi sigui més fàcil la seva representació.

 

Espero que us hagi inspirat i que us hagi agradat! Com podeu veure, és molt fàcil de fer i pels nens i les nenes és una manera molt visual, divertida i nadalenca de treballar els diferents conceptes matemàtics!

 

Gaudiu molt i fins la setmana vinent!

 

 

Deixa un comentari