JUGUEM AMB LES FULLES ESTAMPADES!

La setmana passada  vam  aprendre que amb una patata podíem estampar fulles amb els colors de la tardor però, hi ara què? Quins recursos podem trobar a partir de la nostra estampació? Com podem continuar jugant amb els infants? Doncs us proposem unes idees divertides, entretingudes, creatives i didàctiques per poder realitzar amb els nens i les nenes!

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

 

1.La PORTADA de l’ÀLBUM DE LA TARDOR:

És simple i molt senzill. Es tracta d’estampar, a una cartolina blanca, totes les fulles de tardor que vulguem, sense tenir cura si unes es “trepitgen” amb les altres. Un cop la cartolina està ben seca la retallarem a la mesura que necessitem i hi posarem el nom de “La Tardor”. Aquest nom el poden escriure els infants o bé, com en el meu cas, enganxar lletres de foam, acabant formant la paraula.

 

  1. FEM EL NOSTRE ARBRE DE LA TARDOR:

Amb aquesta activitat treballarem la creativitat, així com la construcció del nostre arbre de la tardor. Necessitarem un tub de paper de vàter i les fulles estampades (que prèviament les haurem retallat). Cada infant crearà la composició del seu arbre de la tardor amb les fulles estampades.

 

  1. CLASSIFIQUEM ELS COLOR:

Sempre és un bon moment conèixer, identificar i classificar els colors. Així que no podia faltar aquesta activitat en aquestes propostes didàctiques. Podem classificar els colors:

  • Relacionant color amb color: l’infant ha de reconèixer i identificar el color de la fulla amb el color de la cartolina. És el pas més senzill.

 

  • Relacionant color amb lletra+color: ens iniciem a la lectoescriptura global. L’infant ha de relacionar el color de la fulla de la tardor amb la cartolina de cada color on, a més, hi haurà el nom del color escrit. D’aquesta manera, a través del joc, l’alumne començarà a fixar-se, sense voler, amb la paraula escrita.

 

  • Relacionant color amb la paraula escrita: seguim amb la lectoescriptura però avancem un pas més. Ara l’infant haurà de relacionar el color de la fulla amb la cartolina. Aquesta cartolina ara serà blanca amb el nom del color escrit amb negre.

 

 

  1. CONCEPTES MATEMÀTICS: LA SERIACIÓ

Crearem una petita seriació amb les fulles de colors i l’alumne haurà de seguir aquesta mateixa, completant la sèrie. Començarem de manera senzilla, creant una sèrie de dos color però el podem anar complicant a mesura que l’infant vagi entenent el joc matemàtic.

 

  1. JOCS TRADICIONALS:

Finalment, i els jocs tradicionals per excel·lència, serien una bona opció per treballar amb les fulles de color. En aquest cas us proposo jugar al “joc de memòria” de tota la vida. Amb ell estimulem l’ús del llenguatge, despertem la memòria, treballem el reconeixement dels colors, potenciem l’ús del llenguatge oral, aprenem el concepte “perdre i guanyar” i ens motiva i ens desperta, augmentant l’atenció de l’infant.

 

Espero que totes aquestes activitats us siguin d’interès i us aportin noves idees de com amb un mateix recurs podem treballar diferents conceptes i activitats.

 

Gaudiu molt i fins la propera!

Deixa un comentari