PERRUQUERS PER UN DIA!

QUINA CALOR QUE FA!

A l’estiu, amb la calor, molts de nosaltres ens plantegem tallar-nos els cabells ben curtets! Així, a més d’anar ben guapots i guapotes podem passar millor aquestes onades de calor que tant ens agraden! I avui els hi farem un favor als nostres amics i amigues i els hi tallarem aquests cabells tant llargs que tenen!

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

TÍTOL: PERRUQUERS PER UN DIA!

INTRODUCCIÓ:

Una de les grans idees que tenim la majoria de nosaltres quan arriba l’estiu és tallar-nos els cabells ben curts per poder passar aquestes onades de calor que venen. Avui, però, enlloc de tallar-nos nosaltres els cabells, construirem uns amics i els hi tallarem a ells i elles els cabells.

Amb uns tubs de paper de vàter i/o de cuina (per jugar amb l’allargada) i pintures de diferents colors pintarem i crearem els nostres personatges. A cada un dels nostres amics els hi dibuixarem  diferents ganyotes, jugant amb les cares i aprenent i reconeixent les diferents emocions. Finalment els hi dibuixarem a cada un d’ells els seus cabells per després portar-los a la perruqueria per tallar els cabells per la línia dibuixada. Podem dibuixar les línies dels cabells com vulguem (rectes, ondulats, en forma de zig – zag…) però haurem de tenir en compte la destresa manual de cada un dels nens i nenes.

 

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

  • Despertar la creativitat dels infants
  • Treballar les emocions a través del dibuix de les cares (content, trist, adormit, atemorit…)
  • Potenciar la motricitat fina
  • Jugar amb la destresa manual (pintar, tallar, dibuixar…)
  • Augmentar l’atenció i la concentració
  • Gaudir del joc

 

MATERIAL:

  • Tubs de paper de vàter
  • Tubs de paper de cuina
  • Pintures de diferents colors
  • Pinzells
  • Retolador (per crear les cares)
  • tisores

PAS A PAS:

1.Pintem els tubs de paper de vàter i de paper de cuina. En aquest cas els de paper de cuina els hem pintat de dos colors, per tal de distingir la cara dels cabells. És totalment opcional, aquí val la creativitat!

 

2.Un cop els tubs estan secs, amb un retolador dibuixem les cares de cada un dels nostres personatges, treballant les emocions.

 

3. Amb el mateix retolador dibuixem les línies que hauran de seguir els infants retallant amb les tisores. Podem jugar tant amb l’allargada (curt – llarg) com amb la forma (recte, zig – zag, ondulat…). Aquí és important saber la destresa manual que tenen els nens i les nenes ja que els cabells ondulats i en zig – zag són una mica complicats de tallar.

 

4. Ja podem portar els nostres amics a la perruqueria! Agafarem les tisores i els hi tallarem els cabells seguint la línia.

 

5. Un cop tots els cabells estan tallats podem crear diferents “looks” amb els nostres amics, com crear un serrell ben divertit! D’aquesta manera jugarem amb el canvi de direcció, observant el tall el vertical i en horitzontal.

 

I gràcies a aquests perruquers i perruqueres tant eixerits els nostres amics i amics ja estan ben guapos i fresquets!

 

Espero que us hagi agradat l’activitat, que la trobeu ben entretinguda i, ja sabeu, si alguna tarda d’aquestes vacances cau un aiguat que us fa quedar-vos a casa, sempre podeu fer de perruquers!

 

Espero que gaudiu molt i fins la setmana vinent!

Deixa un comentari