PINTEM LA LLET!

Fa un temps amb els nens i nenes de l’escola vam fer un experiment amb llet, colorant alimentari i sabó. Els hi va agradar tant que he pensat que seria un bon experiment per compartir!

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

 TÍTOL: PINTEM LA LLET!

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

  • Despertar curiositat per la transformació dels diferents elements
  • Experimentar amb diferents elements
  • Fer hipòtesis sobre el què pot passar
  • Observar el canvi dels elements
  • Raonar sobre l’experiment
  • Treure conclusions i reformular hipòtesis
  • Potenciar l’ús del llenguatge verbal
  • Estimular la descoberta del canvi dels elements i materials
  • Augmentar el temps d’atenció i concentració

MATERIAL:

  • Llet (en aquest cas he utilitzat sencera. Depenen de la llet que utilitzeu els resultats poden variar).
  • Un bol transparent
  • Colorant alimentari (jo he utilitzat el líquid)
  • Sabó de rentar els plats
  • Bastonet per les orelles

 

INTRODUCCIÓ:

Els hi explicarem als infants el títol de l’experiment i els hi mostrarem el material que necessitem per dur-lo a terme. Veurem què és cada un dels elements  i, entre tots, pensarem quin ha de ser el pas a pas a seguir. Començarem a crear diferents hipòtesis i, en grups, provarem cada una de les idees. D’aquesta manera, a través de l’assaig – error els infants podran anar reformulant les seves idees i hipòtesis i, per ells sols, descobrir el pas a pas de l’experiment.

Si voleu treballar aquesta activitat amb nens i nenes que encara no estan preparats per formular hipòtesis també ho podeu fer. Acompanyats per l’adult els podeu anar guiant durant el pas a pas (d’aquesta manera treballem la comprensió d’ordres verbals) i quan la llet i els colors es barregen és un moment de descoberta sensorial molt bonic, on podeu treballar l’atenció dels infants, la descoberta del canvi i el raonament de l’experiment.

L’EXPERIMENT PAS A PAS:

1.Agafem el bol transparent i li afegim llet. Esperem a que la llet deixi de moure’s i de fer bombolles.

2. Afegim el colorant vermell…

 

3…el groc…

4. i el blau.

5. Agafem el bastonet de les orelles i el “suquem” al sabó de rentar els plats.

6. I ara comença la màgia! Hem de tocar la llet amb el colorant alimentari amb el bastonet ple de sabó de renta els plats. Estigueu ben atents que la reacció és ben ràpida!

7. El colorant alimentari s’escampa per la llet formant formes ben boniques.

8. I si aneu movent el bastonet amb sabó per la llet el colorant es segueix movent.

9. Si veieu que la reacció para podeu utilitzar un altre bastonet amb sabó per a què la reacció torni a sorgir (però serà molt és lleu).

 

Explicada d’una manera molt senzilla i planera aquesta reacció esdevé quan juntes un líquid amb greix (com és la llet) amb un altre que treu el greix (com és el sabó de rentar els plats). I els moviments que fan els colorants amb la llet són tant bonics i ipresionants que els nens i nenes es quedaràn bocabadats! A més és tant senzill de fer que podeu repetir l’experiment! Això sí, penseu en tenir excedent de llet, de colorant i de sabó perquè de ben segur que voldran repetir!

 

Espero que us hagi agradat aquest experiment i que els nens i les nenes es quedin ben bocabadats! Si realitzeu aquesta activitat estarem encantats de que compartiu les vostres experiències amb tots nosaltres!

 

Esperi que gaudiu molt i fins la propera!

 

1 comentari

  • Anna
    14 de juny de 2018 at 13:08

    M’encanta! Amb ganes de fer-ho a casa!!

Deixa un comentari