BROTXETA DE FRUITES

Durant tot aquest mes hem estat descobrint les fruites i les verdures i avui, com a últim dijous de maig, ens acomiadem d’aquest món ple de colors amb una recepta de cuina! Avui farem de cuiners per un dia, ens posarem el davantal i farem una brotxeta de fruites!

 

PROPOSTA DIDÀCTICA

 

TÍTOL: FEM UNA BROTXETA DE FRUITES

INTRODUCCIÓ:

Amb aquesta activitat ens acomiadem d’una manera global sobre el treball que hem estat realitzant durant aquest mes de maig sobre les fruites i les verdures.

Fent una brotxeta de fruites treballarem d’una manera global diferents habilitats de creixement personal, com potenciar la motricitat fina (pelar les fruites, tallar amb un ganivet, fer la pinça…), augmentar l’ús del llenguatge oral, fomentar les ganes de llegir a través de la recepta, seguir el “pas a pas” del taller de cuina, despertar el raonament lògic – matemàtic a través de seriacions lògiques…

Així doncs, a continuació us deixo els objectius didàctics i el pas a pas del taller de cuina, així com el PDF a descarregar per poder començar a jugar!

OBJECTIUS DIDÀCTICS:

  • Reconèixer i identificar les fruites: maduixa, kiwi, plàtan, nabius i mandarina
  • Reconèixer i identificar els colors d’aquestes fruites: vermell, verd, groc, morat i taronja
  • Associar la fruita amb el pictograma
  • Despertar el sentit del gust, olfacte, tacte i vista a través del taller de cuina
  • Potenciar l’ús del llenguatge oral
  • Descobrir les característiques físiques de cada fruita
  • Despertar el raonament lògic – matemàtic
  • Descobrir les seriacions lògiques a través del taller de cuina
  • Ser capaç de seguir un patró determinat
  • Potenciar a motricitat fina (tallar, pelar…)
  • Augmentar l’atenció i les ganes de participar

MATERIAL:

  • PDF amb la recepta de la brotxeta i les seriacions lògic – matemàtiques (per a descarregar només cal que cliqueu AQUÍ). Es recomana plastificar la recepta i les seriacions, d’aquesta manera no es farà malbé i els nens i nenes podran treballar còmodament.
  • Maduixes
  • Plàtans
  • Nabius
  • Mandarines
  • Kiwis
  • Pots de cinc colors: groc, vermell, taronja, verd i violeta
  • Ganivets
  • Pals de brotxeta.

 

TALLER DE CUINA:

1.Els hi donarem a cada un dels infants (o en petits grups) la primera pàgina de la recepta de cuina, on apareixen els aliments que necessitem i els utensilis per a cuinar la nostra recepta. Entre tots la llegirem i anirem a buscar tot allò que necessitem. Per descarregar el PDF complet cliqueu AQUÍ o a la imatge següent:

 

2.Després els hi repartirem el pas a pas de la recepta. Els nens i nenes l’hauran de llegir (de manera global, pictogràfica o analítica, depenen de cada un dels nens) i començar a treballar-hi.

 

3. Al finalitzar en el pas a pas, els nostres ingredients han d’acabar cada un al bol del seu color corresponent. Això els facilitarà el treball posterior a realitzar les brotxetes per seriacions.

 

4.Se li repartirà a cada infant (o grups de nens) una targeta plastificada amb una seriació. El primer grup de seriacions és fer una brotxeta seguint l’ordre de les fruites.

Aquestes seriacions es van complicant de mica en mica:

 

5.El segon pas, i una mica més complicat, és poder realitzar una brotxeta de fruites seguint els colors de cada fruita.

 

6.Finalment, i com a últim pas, podem afegir més fruites de diferents colors i que hagin de seguir les seriacions segons els colors, podent elegir, per exemple, que el color vermell pugui ser una maduixa o una cirera.

 

Com heu pogut observar, mentre passem una estona ben divertida fent brotxetes de fruites també treballem de manera significativa diferents habilitats motrius i conceptes cognitius, com les matemàtiques i la llengua, tant oral com escrita.

Espero que hagueu gaudit moltíssim d’aquesta activitat, què us animeu a jugar amb els vostres infants a fer i ser cuiners i ens veiem la setmana que ve amb més propostes didàctiques!

 

Espero que gaudiu molt i fins la propera!

Deixa un comentari