DE QUIN COLOR TÉ EL BARRET EL NINOT DE NEU?

Fa unes setmanes vam treballar d’una manera divertida els nombres i els colors amb un ninot de neu ben eixerit. Doncs per seguir el nostre fil conductor, seguirem treballant amb el mateix personatge, però aquest cop l’objectiu serà introduir-nos al reconeixement dels colors i a la lectura.

 

  • Si voleu descargar aquesta fitxa per treballar-ho només cal que cliqueu sobre el mateix dibuix o AQUÍ. Se us obrirà un arxiu en PDF totalment gratuït.
  • Les imatges que trobareu en aquest arxiu estan fetes amb el programa PowerPoint o descarregades d’internet. Us he deixat l’enllaç de tot allò que he utilitzat.

Ús deixo amb una proposta  didàctica on explica l’activitat pas a pas:

PROPOSTA DIDÀCTICA

TÍTOL: El ninot de neu no sap de quin color era el seu barret, l’ajudes a trobar-lo?

INTRODUCCIÓ DE L’ACTIVITAT:

Recordeu aquell ninot de neu que havia perdut els botons i nosaltres el vam ajudar a trobar-los? Doncs ara ha perdut el seu barret!! I no sap de quin color és? Aquest ninot de neu és ben despistat…que ens ajudeu a trobar-lo?

OBJECTIUS:

  • Reconeixement i identificació dels colors a treballar
  • identificació de paraules significatives i usuals
  • Introducció a la lectura (global)
  • reconeixement de les paraules i les lletres
  • Gaudir del moment del joc lingüístic
  • Augmentar l’atenció
  • Aprendre a compartir
  • Treballar el torn de participació

MATERIAL NECESSARI:

  • Descarregar pdf adjunt “lectoescriptura els colors: ninot de neu” i imprimir.
  • Realitzar els diferents daus segons l’activitat a realitzar
  • Tisores
  • Cola
  • Us recomano plastificar el material a utilitzar si voleu que duri temps (opcional)

IDEES PER TREBALLAR AMB EL MATERIAL:

En aquest apartat us proposaré una manera determinada per treballar-ho. És una idea evolutiva i seqüenciada, on ajuda a l’infant a reconèixer i a identificar els colors i iniciar-se a la lectura global de cada un d’ells. Tot i així existeixen milers d’alternatives ben divertides i engrescadores pels nens. Us convido a compartir-ho amb tots nosaltres!

  1. JUGUEM AMB ELS COLORS:

Li presentem a l’infant el dibuix del ninot de neu i li expliquem que aquest ninot portava un barret d’un color però no recorda quin és. L’engresquem a jugar amb nosaltres. Utilitzarem el dau dels colors (amb o sense nom, però és important que hi apareguin els colors) i ell llancem…de quin color diu que li hem de posar el barret?

L’objectiu principal d’aquesta activitat és conèixer i identificar els diferents colors.

Material: barrets de colors i dau amb els colors.

 

 

  1. ARA ELS BARRETS PORTEN EL NOM DEL SEU COLOR!

Quan veiem que l’infant identifica i relaciona cada un dels colors seguim treballant de la mateixa manera però ara cada barret porta el nom del seu color, igual que el dau. Mentre juguem farem que el nen se n’adoni què cada barret té el nom del seu color escrit. Cada color s’escriu diferent!

Material: barret de colors amb el nom escrit en negre i dau amb els colors i nom.

 

 

  1. TOTS ELS BARRETS SÓN DE COLOR BLANC PERÒ CADA UN TÉ EL NOM ESCRIT…QUÈ L’ADIVINES?

Ara fem un pas més i els barrets són de color blanc amb el nom escrit de cada un dels colors. Això farà que tot i que observi i identifiqui d’una manera ràpida els colors també s’haurà de fixar més amb la paraula global.

Material: barret de color en blanc i nom escrit amb color. Dau de color blanc amb el nom escrit en color.

 

 

 

  1. ENS INICIEM A LA LECTURA GLOBAL:

L’últim pas serà jugar amb els barrets de color blanc i la paraula escrita en negre. No hi haurà cap pista, però sí tot el treball previ que haurem fet amb els nens de la identificació i reconeixement de la paraula global de cada color.

Material: barret blanc amb nom de cada color escrit en negre. Dau blanc amb el nom de cada color escrit en negre.

Espero que trobeu divertida, didàctica i útil aquesta manera de treballar els colors i que si hi jugueu compartiu la vostra experiència amb tots nosaltres!

 

 

Espero que gaudiu molt i fins la propera!

 

Deixa un comentari